پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150476
آغاز مذاکرات ايران و ۳ غول برقي جهان
تاریخ انتشار : 1393/11/25 08:14:43
نمایش : 1123
مديرعامل توانير از آغاز مذاکرات ايران با سه شرکت بزرگ از آلمان، ژاپن و کره جنوبي به منظور احداث نيروگاه‌هاي تجديد پذير برق در کشور خبر داد و گفت: مقدمات اتصال شبکه برق ايران به روسيه در حال انجام است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، همايون حائري درباره جزئيات مذاکرات برقي جمهوري اسلامي ايران با سرمايه گذاران بزرگ جهان به منظور مشارکت و سرمايه گذاري در صنايع برق و انرژي ايران، گفت: شرکت هاي متعدد بين المللي به منظور سرمايه گذاري و مشارکت در طرح هاي مختلف صنعت برق به ويژه احداث نيروگاه هاي تجديد پذير برقي در کشور اعلام آمادگي کرده اند.

مديرعامل شرکت توانير با اعلام اينکه هم اکنون درخواست هاي متعددي به ايران براي ساخت نيروگاه هاي توليد برق پاک ارائه شده است، تصريح کرد: بر اين اساس مذاکراتي با شرکت هايي از آلمان، ژاپن و کره جنوبي به منظور طراحي و ساخت نيروگاه هاي توليد برق تجديد پذير در کشور انجام شده است.

اين مقام مسئول با اشاره به دستيابي به توافق هاي مقدماتي به اين شرکت ها، اظهار داشت: اين در حالي است که برخي قراردادها به منظور ساخت و انتقال دانش فني و فنآوري انرژي تجديدپذير در حال نهايي شدن است.

مديرعامل سازمان انرژي هاي نو ايران از آغاز مذاکرات گسترده با ۴ کشور عضو اتحاديه اروپا به منظور سرمايه گذاري در ساخت نيروگاه‌هاي برق بادي و خورشيدي در ايران خبر داد.

حائري همچنين در خصوص آخرين وضعيت اتصال شبکه برق ايران به کشورهاي عضو اتحاديه اروپا هم توضيح داد: در شرايط فعلي استانداردهاي شبکه انتقال و توزيع ايران از کيفيت قابل توجه جهاني و منطقه اي برخوردار است.

مديرعامل توانير با اشاره به مذاکرات انجام گرفته بين ايران و روسيه به منظور اتصال شبکه برق دو کشور، تبيين کرد: اتصال شبکه برق ايران به روسيه بايد از طريق برخي از کشورهاي همسايه انجام گيرد که مذاکرات فني هم با اين کشورها آغاز شده است.

اين مقام مسئول خاطرنشان کرد: در صورت اتصال شبکه برق ايران به روسيه اين قابليت به منظور اتصال شبکه برق کشور به کشورهاي عضو اتحاديه اروپا هم فراهم مي شود.

يوسف آرمودلي مديرعامل سازمان انرژي هاي نو ايران هم اخيرا در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز مذاکراتي با شرکت‌هايي از آلمان، اسپانيا، پرتغال و ايتاليا، به منظور سرمايه گذاري در احداث نيروگاه‌هاي برق بادي و خورشيدي در کشور گفته است: سرمايه گذاران اروپايي در حال بررسي و ارزيابي بهترين موقعيت جغرافيايي براي ساخت نيروگاه‌هاي برق بادي و خورشيدي در داخل کشور بوده و از اين رو، مطالعات و رايزني‌هاي دوجانبه در حال انجام است.

اين مقام مسئول با بيان اينکه يکي ديگر از محورهاي مذاکرات با شرکت‌هاي اروپايي معرفي آنها به سرمايه گذاران بخش خصوصي داخلي براي ايجاد مشارکت مشترک برقي است، اظهار کرده است: پيش بيني مي‌شود با توجه به روند مذاکرات ايران و گروه ۱+۵ در آينده‌اي نزديک شاهد امضاي قراردادهاي بزرگ ساخت نيروگاه‌هاي برق تجديدپذير در کشور باشيم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html